Week 2 : Teleurstelling versus Trots

Vol goede moed ben ik mijn tweede week in gegaan met eten volgens de het Weight Watchers principe.
Geen crash dieet maar bewust bezig zijn met je voeding. Afwegingen maken welke dingen je wilt eten en vooral heel vaak schrikken hoeveel punten voedingsmiddelen hebben waarvan je dacht dat ze eigenlijk best gezond zijn.
Heel erg handig is de app die ik gebruik, daarin kan je alles zo opzoeken en bijhouden. Je kan zelfs verpakkingen scannen. Zo sta ik nu dan ook in de supermarkt in de schappen. Dit tot grote verbazing soms van  het werkende (vaak piepjonge) personeel.

Hele week lekker en gezond gegeten. Ik hou soms in de avond best nog wat punten over. Dit schijnt geloof ik niet zo goed te zijn.
Het voelt voor mij tegenstrijdig om dan toch maar die punten op te gaan zitten eten. Ik probeer namelijk “streng” voor mezelf te zijn. Iets met alles of niets principe. Iets met bang dat ik anders weer in mijn oude gewoonte verval.

Teleurstelling
Nu hoor ik je denken: Kaat draai er niet omheen maar hoeveel ben je nu in de tweede week afgevallen? *zucht* Ik ben 6 ons afgevallen. Hier komt nu mijn teleurstelling om de hoek. Ik had echt op meer gehoopt (gerekend). Ik heb zó mijn best gedaan en met mijn overgewicht moet dat in het beginnen kunnen.
Niet gesnoept of gezondigd zoals ik normaal deed. Ik weet dat je bij Weight Watchers “alles” mag als je maar binnen je punten blijft. Dus zondigen bestaat eigenlijk niet maar dat is nog mijn psychische knop die om moet.

Kaat, kom op ! je bent afgevallen!
Daar is het je toch om te doen?
Ja, zo is het. Ik ben nu 1,2 kilo kwijt. Al zegt de app dat ik nu 3 kilo kwijt ben ha ha. Die maken het wel heel rooskleurig voor mij.
Komende week er weer volop tegenaan dus. Op zoek naar leuke/lekkere recepten.

Trots
Trots ben ik dat ik de verleidingen zoals ik die voel heb weten te weerstaan.
Ik was aan het winkelen in Alkmaar en toen voelde ik voor het eerst dat het een strijd was. Zoveel lekkers waar ik normaal wel eens voor kon zwichten. Broodje kip mee in mijn tas en een appeltje. In een steegje kwam ik langs een klein winkeltje die allemaal fruit verkocht en heb ik nog een lekker bakje ananas gehaald.

Trots op mijn echtgenoot die ook mee doet en al wat kilo’s kwijt is.
Die tijdens het werk onderweg probeert goede keuzes te maken en dat we er allebei achter komen dat een Breaker enorm veel calorieën bevat.
Samen is het makkelijker, net als de vriendinnen die nu ook mee doen.
Het helpt mij enorm.

Een goede week dus, al had ik stiekem op meer resultaat gehoopt.
Maar hé….ik heb wel resultaat geboekt!
Doel voor volgende week is wel mijn punten op zien te maken en MEER water drinken. Dat vind ik nog een beetje lastig.

Groetjes Kaat

 

foto: Pixabay

7 gedachten over “Week 2 : Teleurstelling versus Trots”

  1. Al je punten op eten anders eet je te weinig. Ik verdeel mijn weekpunten over elke dag vijf extra bijvoorbeeld . Het moet niet hard gaan eerst bewust worden wat kan wel en wat beter niet ik kook voor mijn man niet anders en ook hij valt af ik eet gewoon aardappelen enz…flesje water vullen en zorgen dat je er in de ochtend een leeg drinkt. Zo ook de rest van de dag .om punten op te maken kun je lekker vla of yoghurt eten net bv schuddebuikjes. Je kunt het!!!! Ga ervoor. Ik bezig sinds mei en -12 de beste keus ooit.

    1. Het voelt zo tegenstrijdig om die moedwillig op te eten maar ga het proberen.
      Vla met schuddenbuikjes lekker !!
      Ik heb ook aardappels gegeten maar eet nu wel nog meer groenten en let op een mager stukje vlees.
      Bedankt voor je berichtje

  2. Top, goed bezig! Ik ben nu ook twee weken bezig…En spijtig genoeg niets af op 2 weken..(ok ook wel niets meer terug bij)
    Frustrerend wel als je alles afweegt en binnen je punten blijft…Maar geven niet op, hop naar week 3!

    1. Ja frustrerend is dat !!
      We weten wel dat we onze stinkende best hebben gedaan en meer als dat kunnen we niet doen.
      Heel veel succes verder !! Gaat ons vast lukken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.